Ge mig nåt som tar mig någonstans.

Jag känner mig skoltrött.
Även fast att jag går på en great skola med fint folk i känner jag att jag bara vill därifrån. Sluta plugga och flytta någonstans. Livet nu känns bara som en dålig reklam före en bra film.
Jag sitter och väntar på att det långa äventyret med spontant planerade resor till varma länder, den första lilla lägenheten som man både hatar och älskar, galna nätter på stekheta pubar och allt annat underbart bara ska börja.
Skolan känns så liten i jämförelse med det som man kan uppleva i resten av världens alla hörn. Har inget tålamod till att vänta två och ett halvt år innan något ska börjar hända. Jag vill ha filmen, äventyret... Allt precis nu.
Please, låt mina drömmar slå in.


Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0