Hejhej, hemskt mycket... Perfektionist!

Om det är något jag skulle vilja bli bättre i så är det att skriva. Skriva berättelser, skriva dikter och skriva inlägg på bloggen som det här. Nu kommer Tony Irvings stora "MEN" som inte gör det möjligt:
Det tar flera tryck på "radera-knappen" innan jag får klar en hel text (hej perfektionist!). Jag blir inte nöjd med mina meningsuppbyggnader (orden hamnar i fel ordning o.s.v.) och jag nöjer mig inte förens jag ser att allt verkligen ser bra ut (hej tidsslösande perfektionist!) Eller tja, i alla fall så som jag själv tycker det ser bra ut.
Vem fan bryr sig om det ser bra ut i meningarna jag skriver egentligen? (hej onödig perfektionist!) Ja okej, ni som läser måste väl förstå dem... Men även fast det är lite fel här och där så förstår ni väl hela sammanhanget ändå (eller?). Jag borde tänka så hela tiden men det gör jag ju inte. Jag bara fortsätter trycka på "radera-knappen" och slösar mer tid.
Nej nu ska jag sluta skriva om det här. Börjar må dåligt av att tänka på det och får mer och mer panik över att jag har skrivit så många fel i den här texten. Nu ska jag inte ändra någonting i det jag har skrivit. Bara för att liksom. Testa mig själv lite (hej panikslagen perfektionist!).

Okej det funka inte... FAN.

Kommentera
Postat av: Erica

Du borde skriva mer på bloggen lilla du!

2011-06-16 @ 14:49:28
URL: http://utterbanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0