Where do babies come from
in America?

Två ensamma människor i två olika världsdelar. Ett helt slumpmässigt brev förde dem ihop och skapade en stark, varande vänskap.
Jag kunde inte låta bli att bli berörd första gången jag såg Mary and Max
En allvarlig men samtidigt rolig film. Och så himla fin.


VIKTIGT MEDDELANDE.

Hoppas den rubriken fick er att läsa.
Anyway, den här bloggen är väldigt ful. Fast, det har den väll alltid varit? Kanske, kanske inte. Jag ska i alla fall byta till blogger (mycket enklare och snyggare enligt mig) snart och föra över hela arkivet dit. Om det går att göra så alltså, jag har ingen aning om den saken. Kommer länka om det funkar i alla fall.

Jag har lagt upp en awesome musikspelare här bredvid så att det ska finnas åtminstonde en snygg sak. Vill rädda er lite ju, ni ska inte behöva dö av att se den här fula designen som det är nu. Usch och fy på den säger jag bara. Looks like crap.

All I breathe is smoke.


Nya, älskade favoriter.

Yes, jag vet om att de är indiegudar.
Är bara jag som har varit lite väl sen med att upptäcka dem...

Belle and Sebastian - I want the world to stop

Det finaste vintern kan ge.

Det är så fint att stå högst upp på ett fjäll. Snö, smått blåsande vind och ett par skidor på sig. Jag älskar känslan av att bara stå där och se ut över andra snöbelagda toppar. Naturen kan vara så vacker ibland. Egentligen är den väll alltid det, bara att man inte tänker på det. Men det slår en verkligen när man står där, även fast man är kall eller andfådd efter att ha kämpat i backen, kan man inte tänka på något annat. Tiden stannar upp och man vet att pengarna man la ut på liftkortet, bilresan, skidutrustningen och allt annat var värt det här. Värt att få med i sitt liv.

Nästa vinter ska jag ta mig tillbaka till Trysil. Jag vill stå på det där fjället igen.

RSS 2.0